Dzisiejsze postępy w dziedzinie komputerów i technologii sprawiają, że wiele zadań jest łatwiejszych niż przed laty. Komputery i technologia pomagają nam w życiu osobistym, a także zawodowym. Większość młodych ludzi prawdopodobnie nie wyobraża sobie świata bez komputerów i technologii, a większość osób starszych nie wyobraża sobie powrotu do tego świata. Dzięki komputerom i technologii pracujemy online, gramy online – robimy prawie wszystko online!
Popularnym trendem jest dziś zakup polis ubezpieczeniowych przez Internet. Ubezpieczenie zdrowotne, ubezpieczenie na życie, ubezpieczenie samochodowe – wymieniasz ubezpieczenie, i prawdopodobnie można je kupić online dzięki komputerom i technologii. Jest to wielka wygoda dla niektórych ludzi. Pomyśl o tym: kto chce udać się do domu po długim dniu pracy, aby porozmawiać z agentem ubezpieczeniowym na temat zakupu polisy ubezpieczeniowej? Czy większość ludzi nie wolałaby wrócić do domu, aby spędzić czas z rodziną i zrelaksować się przed rozpoczęciem następnego dnia?
Podczas gdy komputery i technologia znacznie ułatwiają spędzanie czasu na tego rodzaju rekreacyjnych zajęciach, znacznie ułatwiają nam utratę kontaktu z prawdziwymi ludźmi. Kupując ubezpieczenie online, oszczędzasz czas i wysiłek, ale tracisz także ważną, choć przeoczoną, korzyść z rozmowy z agentem ubezpieczeniowym jeden na jednego, osobiście. Co najwyżej jedyną interakcją człowieka, którą będziesz mieć, kupując ubezpieczenie online, jest rozmowa przez telefon z przedstawicielem.
Nie oznacza to, że powinieneś unikać przywilejów współczesnych komputerów i technologii, takich jak zakup ubezpieczenia online; jednak powinieneś upewnić się, że masz szansę na spotkanie z agentem ubezpieczeniowym jeden na jeden – nawet jeśli ten czas jest tylko przez telefon. Zamiast konwersacji składającej się wyłącznie z krótkiego streszczenia pokrycia i numeru karty kredytowej, zadaj konkretne pytania i upewnij się, że uzyskasz szczegółowe odpowiedzi.