Budowanie relacji z klientem jest jak budowanie relacji z przyjacielem

0
354

W branży health and beauty klienci bywają znacznie bardziej lojalni niż w przypadku jakichkolwiek innych usług. Biznes w tej branży buduje się na budowaniu długoterminowych relacji z klientami, dlatego bardzo ważne jest skupienie swojej uwagi na tym aspekcie.

Budowanie długoterminowej relacji z klientem to przede wszystkim zadbanie i miłą atmosferę w salonie

Naszym zdaniem budowanie relacji z klientem ma wiele wspólnego do budowania relacji z przyjacielem. Dobrze, gdy obsługa potrafi zrobić wszystko by wizyta w salonie minęła w swobodnej przyjemnej atmosferze. Dobrze też, gdy klient widzi drobne gesty takie jak kawa i ciastko podczas wizyty. Z pozoru to nie wielki gest jednak ma niebagatelne znaczenie dla budowania relacji. Oczywiście miła atmosfera i dobra komunikacja to nie wszystko. Poniżej przedstawiamy garść dodatkowych wskazówek.

Sprawdź nasze wskazówki pomocne w budowaniu długoterminowej relacji z klientem

Wskazówka numer jeden – wprowadzenie programu lojalnościowego. Jest to rozwiązanie, które daje klientom poczucie przynależności i jednocześnie dobrze buduje trwała długoterminową relację. Zazwyczaj program lojalnościowy polega na tym, że regularne korzystanie z lokalu owocuje niższymi cenami lub dostępem do wyjątkowych niedostępnych dla wszystkich usług.

Wskazówka numer dwa – sprawne zarządzenie rezerwacjami. Dobrze, gdy udostępniamy klientowi różne sposoby na umówienie wizyty. Może to być kalendarz elektroniczny dostępny z poziomu strony internetowej, rezerwacja telefoniczna oraz osobista w salonie. Dobrze wiedzieć, że nie należy się bać zasugerowania klientowi kolejnej wizyty. Jeśli zaproponujemy kolejną wizytę w grzeczny i nienachalny sposób to nie ma w tym aspekcie żadnego problemu.

Wskazówka numer trzy – jakość oferowanych usług. Miła atmosfera w salonie, dobra komunikacja oraz sprawne zarządzanie kalendarzem to wszystko ważne elementy w budowaniu biznesu z branży health and beauty ale nie można zapominać, że wysoka jakość usług broni się sama. Bardzo ważne jest zadbanie o to, żeby oferowane usługi wyróżniały się jakością. Jeśli klient będzie zadowolony z usługi to po prostu wróci do salonu po raz kolejny.

Więcej na temat budowania relacji z klientem na https://wpadaj.pl/blog/traktuj-klienta-jak-przyjaciela-nie-jak-potencjalny-zysk-zauwaza-to/